מהו תהליך השבחת זרע?

אימון אישי להצלחה

זוגות המתקשים להיכנס להיריון מתבקשים לבצע בדיקות שונות כדי לברר את מקור הבעיה. כחלק מהבדיקות, יתבקש הגבר לתת דגימת זרע לבדיקה ואם יתברר כי זהו מקור הבעיה אפשר לבצע פעולת השבחת זרע.

בדיקת זרע

כדי לאבחן את מקור הקושי בכניסה להריון יתבקש הגבר לתת דגימת זרע לבדיקה. הדגימה נבדקת לפי מספר פרמטרים ביניהם נפח הזרע בתוך נוזל השפיכה, חומציות, ריכוז הזירעונים, תנועת הזירעונים, צורתם, צמיגות הזירעונים וכמות תאי הדם הלבנים. כל אחד מהפרמטרים יכול להצביע על בעיה שונה ובהתאם לכך יותאם הטיפול. כדי לדאוג לבדיקה איכותית ומהימנה יש להימנע משפיכה כחמישה ימים לפני הבדיקה. את הדגימה יש לשפוך לתוך כלי נקי וסטרילי וללא שימוש בחומרים מסככים.

מהי השבחת זרע

במקרה שנמצא בבדיקת הזרע כי זהו מקור הבעיה, אפשר לבדוק מהו תהליך השבחת זרע כדי לעזור ליצירת היריון. המונח השבחת הזרע מעט מטעה מאחר שאין מדובר בתהליך המייצר זרע טוב יותר אלא פעולה המאפשרת לבודד את הזרעים המשובחים ביותר מתוך דגימה קיימת, ניקוי חומרים מיותרים וריכוז הזירעונים בכמות מרוכזת יותר. תהליך ההשבחה מתבצע במעבדה ולאחר מכן מתבצע תהליך הזרעה לרחם האישה.

מי יכול לעבור את התהליך

כל גבר אשר בבדיקת זרע נמצא כי איכות הזרע ירודה וברצונות להביא ילדים לעולם. התהליך הוא חלק מסל הבריאות וממומן על יד קופות החולים. את התהליך אפשר לבצע במעבדות אשר מאושרות על ידי קופות החולים או באופן פרטי במימון עצמי. לכל קופת חולים תנאים משלה אך התהליך מאושר ליותר מהיריון אחד.

בכל מקרה של הזרעה יש להביא בחשבון גם את המצב הגופני של האישה ולוודא שבדיקותיה תקינות כדי להבטיח הצלחה והיריון.

פנו אלינו עוד היום – גבריאל פוריות לגבר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חוגים שעתידים להטיב עם בריאות ילדכם
אתם מכירים הורה שלא רוצה לתת לילדיו את החינוך הטוב ביותר ואת התנאים הטובים ביותר שיש? אנחנו בספק אם...
קרא עוד »
מאי 06, 2018
כמה דברים שלא ידעתם על סיגריות אלקטרוניות
סיגריות אלקטרוניות תפסו מקום נרחב בחיינו בשנים האחרונות. בשונה מסיגריה רגילה בעלת חומרי בעירה,...
קרא עוד »
יונ 26, 2019
תרופות סבתא לעיניים יבשות
כמו לגבי כל בעיה רפואית או מצב פיזיולוגי שלילי, גם לעיניים יבשות יש שורה של "תרופות סבתא" המקושרות...
קרא עוד »
יונ 09, 2014